Tittel Sosiale og emosjonelle vansker: barnehagens og skolens møte med sårbare barn og unge
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boka tar for seg hvordan skoler og barnehager kan gripe inn ved vansker hos sårbare barn og barn i utsatte situasjoner. Artiklene handler om innagerende vansker, språk- og adferdsvansker, mobbing og vansker som følge av migrasjon og vanskelige hjemmeforhold. Forfatterne redegjør for hvordan vanskene påvirkes av barnehage- og skolekonteksten. Boka presenterer også strategier for å skape et inkluderende læringsmiljø for sårbare barn og unge. Boka henvender seg til studenter, sosiallærere, PP-ansatte og barnehage- og skolelærere.
Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001338nam 22002291 4500
*001147661
*008 a 00mul 2
*015 $a0272157$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-01777-8$bh.$cNkr 349.00
*035 $a147661
*041 $annonob
*08231$a370.15$zh$25
*090 $c370.15$dS
*24500$aSosiale og emosjonelle vansker$bbarnehagens og skolens møte med sårbare barn og unge$cUnni Vere Midthassel ... [et al.] (red.)
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2011
*300 $a184 s.
*505 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse
*520 $aBoka tar for seg hvordan skoler og barnehager kan gripe inn ved vansker hos sårbare barn og barn i utsatte situasjoner. Artiklene handler om innagerende vansker, språk- og adferdsvansker, mobbing og vansker som følge av migrasjon og vanskelige hjemmeforhold. Forfatterne redegjør for hvordan vanskene påvirkes av barnehage- og skolekonteksten. Boka presenterer også strategier for å skape et inkluderende læringsmiljø for sårbare barn og unge. Boka henvender seg til studenter, sosiallærere, PP-ansatte og barnehage- og skolelærere.
*546 $aTekst på bokmål og nynorsk
*650 1$aPedagogisk psykologi $1370.15$2BS$2BS$9nor
*700 0$aMidthassel, Unni Vere$d1957-$ered.$jn.
*900 0$aVere Midthassel, Unni$zMidthassel, Unni Vere$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening