Rissa bibliotek, avd. Stadsbygd

Like muligheter til god leseforståelse?: 20 år med lesing i PISA
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Like muligheter til god leseforståelse?: 20 år med lesing i PISA
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.26 L
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2020
Noter
  • Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA presenterer forskning basert på PISA-undersøkelsen 2018. Hovedresultatene fra undersøkelsen ble presentert i en kortrapport i desember 2019, og denne antologien består av primær- og sekundæranalyser av norske resultater i lesing siden PISA 2000. Ulike tematiske felt innenfor leseforskningen har fått egne kapitler, som lesestrategier, kritisk lesing, lesevaner og å lese mellom linjene. Vi utdyper resultatene blant annet ved å sette dem i sammenheng med annen aktuell forskning og andre skoleundersøkelser, og vi ser lesing i PISA-undersøkelsen i lys av revisjonen av læreplanen, LK20. Kapitlene undersøker også om variasjon i elevenes lesing ser ut til å gjenspeile systematiske forskjeller mellom elevgrupper, og besvarer antologiens tittel, Like muligheter til god leseforståelse? Bokas midtdel har en didaktisk profil som vil komme lærere, lærerstudenter, skoleledere og andre til nytte. Tove Stjern Frønes og Fredrik Jensen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), Universitetet i Oslo, er redaktører for boka. Øvrige bidragsytere er Jonas Bakken, Julius K. Björnsson, Marit Kjærnsli, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Andreas Pettersen, Astrid Roe, Jostein Andresen Ryen og Cecilie Weyergang, alle ved ILS.
ISBN
  • 978-82-15-04005-9
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002338nam  22003011  4500
*001152704
*008200820s2020    no     ar         00nob 9
*015  $a150354727$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-04005-9$bheftet
*025  $a9788215040059
*035  $a152704
*040  $aBokbasen AS
*082 0$a371.26$zh$223/nor
*082 0$a371.26$zb$223/nor
*090  $c371.26$dL
*24500$aLike muligheter til god leseforståelse?$b20 år med lesing i PISA$cTove Stjern Frønes og Fredrik Jensen (red.)
*260  $a[Oslo]$bUniversitetsforlaget$c2020
*300  $a279 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520  $aLike muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA presenterer forskning basert på PISA-undersøkelsen 2018. Hovedresultatene fra undersøkelsen ble presentert i en kortrapport i desember 2019, og denne antologien består av primær- og sekundæranalyser av norske resultater i lesing siden PISA 2000. Ulike tematiske felt innenfor leseforskningen har fått egne kapitler, som lesestrategier, kritisk lesing, lesevaner og å lese mellom linjene. Vi utdyper resultatene blant annet ved å sette dem i sammenheng med annen aktuell forskning og andre skoleundersøkelser, og vi ser lesing i PISA-undersøkelsen i lys av revisjonen av læreplanen, LK20. Kapitlene undersøker også om variasjon i elevenes lesing ser ut til å gjenspeile systematiske forskjeller mellom elevgrupper, og besvarer antologiens tittel, Like muligheter til god leseforståelse? Bokas midtdel har en didaktisk profil som vil komme lærere, lærerstudenter, skoleledere og andre til nytte. Tove Stjern Frønes og Fredrik Jensen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), Universitetet i Oslo, er redaktører for boka. Øvrige bidragsytere er Jonas Bakken, Julius K. Björnsson, Marit Kjærnsli, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Andreas Pettersen, Astrid Roe, Jostein Andresen Ryen og Cecilie Weyergang, alle ved ILS.
*650 0$aVurdering$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLesing$2Bokbasen AS$9nob
*651  $aNorge$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aFrønes, Tove Stjern$d1975-$ered.$jNO$8f
*70010$aJensen, Fredrik$ered.$jNO$8m
*90010$aStjern Frønes, Tove$zFrønes, Tove Stjern$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til fjernlån) avd. Stadsbygd Indre Fosen bibliotekRektors kontor 371.26