Tittel Like muligheter til god leseforståelse?: 20 år med lesing i PISA
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA presenterer forskning basert på PISA-undersøkelsen 2018. Hovedresultatene fra undersøkelsen ble presentert i en kortrapport i desember 2019, og denne antologien består av primær- og sekundæranalyser av norske resultater i lesing siden PISA 2000. Ulike tematiske felt innenfor leseforskningen har fått egne kapitler, som lesestrategier, kritisk lesing , lesevaner og å lese mellom linjene. Vi utdyper resultatene blant annet ved å sette dem i sammenheng med annen aktuell forskning og andre skoleundersøkelser, og vi ser lesing i PISA-undersøkelsen i lys av revisjonen av læreplanen, LK20. Kapitlene undersøker også om variasjon i elevenes lesing ser ut til å gjenspeile systematiske forskjeller mellom elevgrupper, og besvarer antologiens tittel, Like muligheter til god leseforståelse? Bokas midtdel har en didaktisk profil som vil komme lærere, lærerstudenter, skoleledere og andre til nytte. Tove Stjern Frønes og Fredrik Jensen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), Universitetet i Oslo, er redaktører for boka. Øvrige bidragsytere er Jonas Bakken, Julius K. Björnsson, Marit Kjærnsli, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Andreas Pettersen, Astrid Roe, Jostein Andresen Ryen og Cecilie Weyergang, alle ved ILS.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002338nam 22003011 4500
*001152704
*008200820s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150354727$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-04005-9$bheftet
*025 $a9788215040059
*035 $a152704
*040 $aBokbasen AS
*082 0$a371.26$zh$223/nor
*082 0$a371.26$zb$223/nor
*090 $c371.26$dL
*24500$aLike muligheter til god leseforståelse?$b20 år med lesing i PISA$cTove Stjern Frønes og Fredrik Jensen (red.)
*260 $a[Oslo]$bUniversitetsforlaget$c2020
*300 $a279 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aLike muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA presenterer forskning basert på PISA-undersøkelsen 2018. Hovedresultatene fra undersøkelsen ble presentert i en kortrapport i desember 2019, og denne antologien består av primær- og sekundæranalyser av norske resultater i lesing siden PISA 2000. Ulike tematiske felt innenfor leseforskningen har fått egne kapitler, som lesestrategier, kritisk lesing , lesevaner og å lese mellom linjene. Vi utdyper resultatene blant annet ved å sette dem i sammenheng med annen aktuell forskning og andre skoleundersøkelser, og vi ser lesing i PISA-undersøkelsen i lys av revisjonen av læreplanen, LK20. Kapitlene undersøker også om variasjon i elevenes lesing ser ut til å gjenspeile systematiske forskjeller mellom elevgrupper, og besvarer antologiens tittel, Like muligheter til god leseforståelse? Bokas midtdel har en didaktisk profil som vil komme lærere, lærerstudenter, skoleledere og andre til nytte. Tove Stjern Frønes og Fredrik Jensen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), Universitetet i Oslo, er redaktører for boka. Øvrige bidragsytere er Jonas Bakken, Julius K. Björnsson, Marit Kjærnsli, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Andreas Pettersen, Astrid Roe, Jostein Andresen Ryen og Cecilie Weyergang, alle ved ILS.
*650 0$aVurdering$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLesing $2Bokbasen AS$9nob
*651 $aNorge$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aFrønes, Tove Stjern$d1975-$ered.$jNO$8f
*70010$aJensen, Fredrik$ered.$jNO$8m
*90010$aStjern Frønes, Tove$zFrønes, Tove Stjern$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening