Rissa bibliotek, avd. Stadsbygd

Ungdomskunnskap: hverdagslivets kulturelle former
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Ungdomskunnskap: hverdagslivets kulturelle former
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 305.235 UNG
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Boken diskuterer begrepet ungdomskultur, og ser på hva ungdomskultur betyr i dag. Den er skrevet på et kulturanalytisk og pedagogikkfaglig grunnlag. Et av bokens budskap er at alle typer møter med ungdom bygger på bestemte tenkemåter, enten praksisen er basert på teorier eller "sånn gjør vi det her". Et annet viktig poeng er å betrakte ungdom som skapere av kultur. Boken viser betydningen skole, hjem og venner har for den enkelte ungdom, og viser at det foregår en samfunnsmessig og sosial sortering blant de unge, noe som fører til at enkelte ungdomsgrupper får større problemer med å klare seg godt enn andre. Bokens målgruppe er lærer- og sosialarbeiderstudenter, men den stiller spørsmål som er aktuelle for alle som arbeider med eller er i kontakt med ungdom. Omtalen er utarbeidet av BS. 1. utgave 2003
ISBN
  • 978-82-450-3543-8
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001907pam  22002531  4500
*001169402
*008220218                a       0  00nob 2
*015  $a0650025$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-450-3543-8$bheftet$cNkr 429.00
*08201$a305.235$zh$223/nor
*090  $c305.235$dUNG
*24500$aUngdomskunnskap$bhverdagslivets kulturelle former$cWilly Aagre og A. Camilla Wiig (red.)
*250  $a3. utgave
*260  $aBergen$bFagbokforlaget$c2022
*300  $a269 sider$billustrasjoner i farger
*503  $a1. utgave 2003
*520  $aBoken diskuterer begrepet ungdomskultur, og ser på hva ungdomskultur betyr i dag. Den er skrevet på et kulturanalytisk og pedagogikkfaglig grunnlag. Et av bokens budskap er at alle typer møter med ungdom bygger på bestemte tenkemåter, enten praksisen er basert på teorier eller "sånn gjør vi det her". Et annet viktig poeng er å betrakte ungdom som skapere av kultur. Boken viser betydningen skole, hjem og venner har for den enkelte ungdom, og viser at det foregår en samfunnsmessig og sosial sortering blant de unge, noe som fører til at enkelte ungdomsgrupper får større problemer med å klare seg godt enn andre. Bokens målgruppe er lærer- og sosialarbeiderstudenter, men den stiller spørsmål som er aktuelle for alle som arbeider med eller er i kontakt med ungdom. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aUngdomskultur$1305.235$2bibbi$41119662$9nor
*700 0$aAagre, Willy$d1949-$ered.$jn.$0(NO-TrBIB)90686380
*700 0$aWiig, Astrid Camilla$d1970-$ered.$jn.$0(NO-TrBIB)1581514964084
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/cf95ff03-a075-4742-9087-d38f2fcd9598/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/cf95ff03-a075-4742-9087-d38f2fcd9598/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=663166&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt10.06.2024Stadsbygd skole305. 235 U Rådgivers kontor