Rissa bibliotek, avd. Stadsbygd

Norskdidaktikk: tekstnær og elevnær undervisning
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Norskdidaktikk: tekstnær og elevnær undervisning
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • 372.6 N
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2004
Noter
  • Forfatterne viser i denne boken hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Et stort og frodig utvalg av tekster fra småbarnsalder til ungdomsskolealder er analysert og kommentert språklig og pedagogisk. Det gjelder både muntlige tekster, skriftlige tekster i ulike sjangrer og skjermtekster. Forfatterne legger frem mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis. Boken har en innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for elever med norsk som andrespråk. Grunntanken i boken er at elevene vil nyte godt av en styrking av lærernes tekstkompetanse. 2. utgave inneholder nyskrevet stoff om teatertekst, SMS-språk, elektronisk skrivemiljø og lesing i klasserommet. Første gang utgitt i 2000. 1. utg.: 2000 Tekst på bokmål og nynorsk Har bibliografi
ISBN
  • 82-15-00578-0
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001585nam  22002531  450
*00186895
*00520110303233900.0
*008040817 2004           a     0    00mul 2
*015  $a0147244$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-15-00578-0$bib.$cNkr 439.00
*035  $a86895
*041  $annonor
*08231$a372.6$zh
*090  $c372.6$dN
*24500$aNorskdidaktikk$btekstnær og elevnær undervisning$cInge Moslet og Peer Harry Bjørkeng (red.)
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2004
*300  $a473 s.$bill.
*503  $a1. utg.: 2000
*503  $aTekst på bokmål og nynorsk
*505  $aHar bibliografi
*520  $aForfatterne viser i denne boken hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Et stort og frodig utvalg av tekster fra småbarnsalder til ungdomsskolealder er analysert og kommentert språklig og pedagogisk. Det gjelder både muntlige tekster, skriftlige tekster i ulike sjangrer og skjermtekster. Forfatterne legger frem mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis. Boken har en innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for elever med norsk som andrespråk. Grunntanken i boken er at elevene vil nyte godt av en styrking av lærernes tekstkompetanse. 2. utgave inneholder nyskrevet stoff om teatertekst, SMS-språk, elektronisk skrivemiljø og lesing i klasserommet. Første gang utgitt i 2000.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$0før- og grunnskolen$1372.6$2BS$9nor
*700 0$aBjørkeng, Peer Harry$d1941-$ered.$jn.
*700 0$aMoslet, Inge$d1935-$ered.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig avd. Stadsbygd Indre Fosen bibliotek372.6 N